Hier kan je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Ster Campagnevergelijker vinden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Hier kan je de antwoorden op de meest gestelde vragen over de Ster Campagnevergelijker vinden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
De Ster Campagnevergelijker is een innovatieve tool waarmee je de voorstellen van verschillende tv- en radio-exploitanten gemakkelijk kan vergelijken.
De Ster Campagnevergelijker is er voor merken die overwegen radio of tvcampagnes in te zetten.
Het vergelijken van voorstellen voor een radio- of tvcampagne kan als complex worden ervaren. Zo kunnen doelgroepen, kortingen en toeslagen per exploitant verschillen. De Ster Campagnevergelijker maakt het vergelijken van voorstellen eenvoudiger.
De Ster Campagnevergelijker voorspelt wat een campagne in de toekomst op kan leveren aan bereik op basis van duizenden campagnes uit het verleden. Hiervoor gebruikt de Campagnevergelijker data van Stichting KijkOnderzoek (SKO) en Nationaal LuisterOnderzoek (NLO). Deze data wordt door de gehele markt gebruikt en wordt geaccepteerd als de ‘standaard’. Met de ingevoerde data kan het algoritme een zeer betrouwbare voorspelling doen ten aanzien van het bereik dat je campagne gaat realiseren. Ster heeft deze innovatieve tool laten testen en onderzoeken door Ernst & Young (EY).
Niet iedere exploitant biedt dezelfde tijdvakken aan. Je kan in de Ster Campagnevergelijker kiezen tussen de meest standaard tijdvakken. De berekening voor de prognose gaat uit van het tijdvak waarin de spots worden uitgezonden.
Als je de Ster Campagnevergelijker gebruikt voor een vergelijking met de kosten per GRP, dan is het verstandig om in de Campagnevergelijker bij iedere zender en/of exploitant vergelijkbare pakketten te kiezen.
De Ster Campagnevergelijker biedt de mogelijkheid om het factuurbedrag per campagne in te vullen. Op die manier kan je direct een indicatie krijgen van de kosten per GRP op de geselecteerde communicatiedoelgroep(en). Het is niet verplicht om een factuurbedrag in te vullen. Ook zonder factuurbedrag ontvang je een indicatie van het aantal GRP's en het bereik binnen de doelgroep met een gemiddelde contactfrequentie.