Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Adverteren bij het grootste radio-evenement van Nederland: dat doe je tijdens de Top 2000. Vanaf 25 december klokslag 00.00 uur gaat het grootste radio-event van het jaar weer van start. Voor zowel alle liefhebbers als adverterend Nederland is er geen mooiere manier om het jaar af te sluiten. Dit mag je echt niet missen!

Met jouw campagne ben je te zien en te horen op televisie en/of radio. Elk jaar stemmen miljoenen mensen af op NPO Radio 2, maar ook op tv is de Top 2000 een fenomeen met Top 2000 a GoGo en de livestream op NPO 1 Extra. 

TOP 2000 radio-AANBOD 2024

 

Top 2000 Stertime
zonder spreiding

Top 2000 Stertime
met spreiding

Top 2000
Yourtime
Periode 25 t/m 31 december 25 t/m 31 december 25 t/m 31 december
Doelgroep 25-67 25-67 25-67
Index 105 120 130
Outputprijs o.b.v. 20 sec. €302 €345 €374
Indeling 06:00 - 24:00 (Ster deelt in) Ma - Zo 06:00 - 24:00 (Ster deelt in) Vrij in te delen
Aantal dagen Variabel* 7 Vrij in te delen
Schema Variabel Variabel Vast
Voorkeurspositie n.v.t. n.v.t. +5 indexpunten

*Het Top 2000 Stertime zonder spreiding pakket koop je voor 7 dagen in, echter heb je geen grip op het aantal dagen waarop je pakket wordt uitgeplaatst (Ster deelt in). Bij het Top 2000 pakket met spreiding ben je ervan verzekerd dat je campagne elke dag te horen is.

Voorwaarden:

  • Reguliere inkoopopties zijn tijdens de Top 2000 uitgesloten van inkoop op NPO Radio 2
  • Het is niet mogelijk om dagen en/of tijdvakken uit te sluiten in de Top 2000 Stertime pakketten.
  • Verzekerd zijn van een marktindex 100? Vraag je campagne voor dinsdag 29 oktober aan.
  • De bovenstaande outputprijzen zijn incl. pakketindex en maandindex en excl. de eventuele marktindex.
  • Algemene voorwaarden en verkoopvoorwaarden van Ster zijn van toepassing.

Voorbeeldinvestering

  Top 2000 Stertime met spreiding
Budget € 30.000
Doelgroep 25-67
Aantal GRP's 87
% Bereik 27,4%
Absoluut bereik 2.699.200
GCF 3,2

Bereikcijfers zijn:

  • Indicatief
  • Op basis van 20 seconden
  • Op basis van het Top 2000 Stertime Met Spreiding pakket (€ 345,- per GRP)
  • Gebaseerd op de Top 2000 editie 2023

Bereik een miljoenenpubliek

Ieder jaar is de Top 2000 een groot succes. In 2023 behaalde de Top 2000 zelfs een historisch hoog marktaandeel. Zo behaalt het liedjesfestijn in de doelgroep 25-67 een luistertijdaandeel van 48,1 procent en in 13+ een aandeel van 41,1 procent. In 25-54 is dat 48,2 procent. In totaal bereikte de 25ste Top 2000 editie 7,1 miljoen luisteraars. 

Ook interessant

Radioreclame bij Ster

Wat kost een radiocampagne bij de publieke omroep?

Het evenement van het jaar op 3FM!