Adverteren rondom radio-evenementen
Radio-evenementen zoals de Top 2000 en Serious Request bieden unieke kansen voor adverteerders. De Top 2000 is het grootste radio-evenement van Nederland en trekt jaarlijks miljoenen luisteraars tijdens de feestdagen. Dit biedt een ideaal moment om met een breed publiek in contact te komen. Dit moment mag je niet missen!
Daarnaast zorgt Serious Request ook voor een groot bereik. Zij zetten zich dit jaar in om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor Metakids. Vorig jaar stemden er 1,3 miljoen luisteraars af op de dj's in het Glazen Huis. Met jouw campagne rondom Serious Request ben je dus te horen bij een groot publiek.
Dit jaar is het voor beide evenementen ook mogelijk om te adverteren op televisie via het themakanaal NPO 1 Extra. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op!
Wat kost radioreclame?
Via Ster kun je radioreclame inzetten op de radiozenders van de publieke omroep, waaronder: NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Klassiek, NPO Radio 5 en NPO FunX. Daarnaast is het ook mogelijk om op de regionale zenders in te kopen via Ster. Het tarief voor een radiocampagne hangt van een aantal factoren af. Hierbij kun je denken aan het aantal spots, de periode, de doelgroep en het budget. Een radiocampagne bij Ster is mogelijk vanaf € 10.000.
Wat bereik je met zo’n budget? In onderstaand schema zie je drie voorbeelden.
Budget |
GRP's |
Spots |
Gemiddelde contactfrequentie |
Bereik in doelgroep 25-67 jaar |
€10.000 |
56 |
378 |
2,7 |
20,5% (2.001.825 mensen) |
€15.000 |
84 |
566 |
3,5 |
24% (2.343.600 mensen) |
€20.000 |
112 |
748 |
4,2 |
26,4% (2.577.960 mensen) |
Bovenstaande voorbeelden zijn indicaties op basis van een campagne van twee weken (april 2024), met een spotlengte van 20 seconden. Bij deze indicatie is gebruikt gemaakt van referentiedata uit 2023. Wil je het bereik en de kosten voor jouw campagne weten? Neem dan contact op of vul de campagnecalculator in om te ontdekken wat een campagne bij Ster jou kan opleveren.
GRP (Gross Rating Point) staat voor kijkdichtheid en dit bereken je door de contactmomenten (gemiddelde contactfrequentie) met het bereik binnen de doelgroep te vermenigvuldigen.
Heb je vragen over onze inkoopopties of wil je een voorstel op maat?