Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Reclame inzetten bij de publieke omroep, wat kost dat? De prijs is afhankelijk van een aantal keuzes voor je reclamecampagne. Het begint bij je doelstelling, doelgroep en budget. Daarna kijk je naar welke mediumtypen je wilt inzetten, hoe vaak de commercial moet worden uitgezonden, hoe lang de reclamespot is en in welke periode de reclamecampagne moet lopen. Ster vertelt je meer over de prijzen voor adverteren bij de publieke omroep.

Campagnekosten PUBLIEKE OMROEP

Ster hanteert vaste en transparante prijzen. Zodoende kun je vooraf berekenen wat je gewenste media-inzet je kost. Zo weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken? Voor het gemak heeft Ster richtlijnen voor een reclamecampagne op tv, radio en online. Per mediumtype zijn er mogelijkheden om de campagne aan te passen aan wensen en doelstellingen.

Richtprijzen reclamecampagne

  • Campagne tv vanaf  € 40.000*
  • Campagne radio vanaf  € 10.000*
  • Campagne online video vanaf  € 3.000*
  • Campagne online banners vanaf  € 1.000*

* Gemiddeld instapbedrag, budget kan afwijken afhankelijk van je doelstelling, doelgroep, spotlengte, zenderkeuze en inkoopmaand.

Ster Campagnecalculator

Weten wat je met een campagne bij Ster kunt bereiken? Vul de periode, zender/doelgroep en het budget in en zie direct wat er mogelijk is. Als je wil, kan je het voorstel in je mailbox ontvangen. De radioprognose is op basis van NMO Luisteronderzoek, de televisieprognoses op basis van data uit 2022.

Kosten reclame bij de NPO

Radio

Tv

Online

Crossmediale reclamecampagne 

Naast tv, radio of online los inzetten, is het ook relevant om te kijken naar een crossmediale campagne. Hiermee vergroot je de impact van jouw campagne. De prijs van een crossmediale campagne is sterk afhankelijk van de combinatie van mediumtypen die je gaat inzetten, de lengte van de spots en de periode waarin je deze wilt inzetten.

Op het moment dat je meerdere mediumtypen gaat inzetten bij Ster ontvang je (als je boven een bepaald budget besteedt) ook extra korting, een multimediale volumekorting op de basisprijs. 

Onze accountmanagers adviseren je graag over de beste inzet om jouw doelen te behalen.            

STAFFEL Multimediale volumekorting in 2024 en 2025              

€ 250.000 - € 500.000 2% korting
€ 500.000 -  € 1.000.000 3% korting
€ 1.000.000 - € 1.500.000 4% korting
> € 1.500.000 5% korting

*Zie voor de andere voorwaarden de verkoopvoorwaarden op ster.nl/voorwaarden.

prijs reclamecampagne radio

De prijs voor een radioreclame bij de NPO is gebaseerd op een vaste nettoprijs gebaseerd op bereik. Deze prijs voor bereik is per GRP (een contactmoment bij 1% van de doelgroep). De prijs voor een radiocommercial is opgebouwd uit het moment van uitzending, de lengte van de radiospot en eventuele extra opties. Je kunt zelf kiezen wanneer de reclame wordt uitgezonden of de indeling aan Ster overlaten.

Prijs reclamecampagne televisie

Voor een tv-reclame bij de NPO wordt in 2024 een prijs van €660 en in 2025 een prijs van €710 per GRP gehanteerd (een contactmoment bij 1% van de doelgroep). De prijs voor een tv-reclame bij de NPO is opgebouwd uit de prijs voor de maand van uitzending, de commerciallengte en eventuele extra opties. 

Je kunt zelf kiezen wanneer de reclame wordt uitgezonden of de indeling aan Ster overlaten. Het is ook mogelijk om vaste kosten per spot te hanteren. Neem hierover contact op met je accountmanager.

Lees meer over tarieven van televisiereclame.

Kosten online campagnes bij NPO

De inkoopmogelijkheden rondom online video zijn enkel mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’.

Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar óók op radio en televisie. Neem contact op voor meer informatie of bekijk deze pagina op onze website.

Display-advertenties zijn mogelijk voor zowel partijen van algemeen nut als commerciële partijen.

Voor online hanteren we vaste prijzen voor banners (display-advertenties) en pre-rolls (video). Ook maken we gebruik van een prijs per maand en per formaat of pre-roll-lengte. Online zijn er daarnaast veel extra opties mogelijk op het gebied van targeting op bijvoorbeeld context, device, specifieke programma's, sites of apps. 

Kosten online campagnes bij NPO

Inkoopinformatie online

Ben jij klaar voor het grote publiek?

Neem contact met ons op om jouw reclamecampagne samen te stellen!