Heeft een ander tijdstip of een andere zender invloed op je commercial? Als eerste in de markt heeft Ster dankzij de ontwikkelingen binnen ‘brain scanning’ de onderbewuste effecten van tv-reclames bestudeerd.
Heeft een ander tijdstip of een andere zender invloed op je commercial? Als eerste in de markt heeft Ster dankzij de ontwikkelingen binnen ‘brain scanning’ de onderbewuste effecten van tv-reclames bestudeerd.
Uit onderzoek van Ster en neuromarketingbureau Neurensics blijkt dat effectieve commercials specifieke emoties oproepen in het brein.
Commercials zijn het meest effectief wanneer ze:
Ook een tv-programma heeft een sterke invloed op de verwerking van reclames. Een programma kan er namelijk voor zorgen dat de positieve emoties bij een tv-reclame toenemen en tegelijkertijd negatieve emoties afnemen. Een ander interessant resultaat: de hoeveelheid reclame op een avond (de reclamedichtheid), geen invloed op de effectiviteit van een commercial. De resultaten van dit onderzoek zijn ook verwerkt in ons nieuwe onderzoek.
Tot slot koppelt ons brein een positief gevoel aan het zien van de logo’s van de publieke tv-zenders. Dit positieve effect straalt af op de commercials die op de zenders worden vertoond. En gevoel dat versterkt wordt naarmate men langer naar de zender kijkt.
Ster doet al decennia onderzoek naar het effect, de impact en waardering van reclame. Alle onderzoeken hebben als doel om ons maar ook jou meer inzicht te geven in de invloed van reclame zodat commercials efficiënter en effectiever kunnen worden ingezet.. Ook kun je zelf jouw campagne testen met tools als AdScan en AdMeasure. Bespreek de mogelijkheden met je accountmanager of neem contact met ons op.
Neem contact op!