Opvallen waar het telt
Bij de NPO is er per pagina slechts ruimte voor één banner. Dat betekent nul concurrentie op het scherm. Jouw merk krijgt alle aandacht, precies daar waar mensen het meest gefocust zijn. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwspagina van NOS.nl. Je bent zichtbaar op websites waar dagelijks miljoenen Nederlanders gebruik van maken.
Banners bij de NPO zijn bovendien ingebed in hooggewaardeerde content. En dat is belangrijk: campagnes rondom bijvoorbeeld geliefde programma’s stralen positief af op je merk en verhogen de koopintentie. Denk bijvoorbeeld aan een banner naast een artikel over het programma Wie is de Mol? of Even tot hier. Als adverteerder profiteer je van het vertrouwen in de publieke omroep én van de inhoudelijke context waarin jouw banner verschijnt. Zo kun je kiezen voor specifieke programma’s, websites, apps, context (zoals het onderwerp van een artikel), het moment van vertoning en het type device waarop de advertentie wordt getoond. Daarmee zet je je banner precies daar in waar je doelgroep zich bevindt.
Snel, voordelig en effectief
Een banner is razendsnel te maken, kostenefficiënt en in no-time inzetbaar. Voor bedrijven met een kleiner budget is het dan ook een ideale manier om digitaal campagne te voeren. Een online campagne bij Ster start je al vanaf €1.000 met vaste en transparante prijzen.
Extra voordeel: banners op NPO-platformen zijn altijd goed zichtbaar. Door het exclusieve karakter is de viewability hoog, en dat zie je terug in je resultaten.
Gericht adverteren zonder cookies
Ster gebruikt geen cookies of persoonsgegevens. In plaats daarvan wordt gewerkt met contextual targeting. Je advertentie verschijnt dus bij content die inhoudelijk aansluit bij jouw merk of boodschap zonder inbreuk op privacy. Uit onderzoek blijkt dat dit minstens zo effectief is als adverteren met cookies.
Kies voor een platform dat werkt
In een wereld vol online prikkels is het belangrijk om gezien te worden, op de juiste plek en op het juiste moment. Door te adverteren bij de NPO combineer je bereik, betrouwbaarheid en impact. Geen schreeuwerige banners tussen clickbait-artikelen, maar zichtbaarheid tussen gewaardeerde content.
Of je nu een culturele instelling, maatschappelijke organisatie of commerciële partij bent: banners bij de publieke omroep werken voor iedereen.
Meer weten over bannermogelijkheden bij de NPO?
Neem contact op en ontdek hoe jouw campagne eruit kan zien. Benieuwd naar alle tips en inzichten over online adverteren? Bekijk dan ook onze whitepaper over online reclame.