De populaire reclameleeuw, waarvan afgelopen maart bekend werd dat hij terug zou keren op tv, is te zien in EK-thema op NPO 1, 2 en 3. Het allereerste filmpje is vanavond te bewonderen na het NOS Jeugdjournaal. De publieke omroep zendt naast het EK voetbal onder meer ook de Olympische spelen en de Tour de France uit. Rond al deze sportspektakels zal Loeki een plek krijgen.
Loeki verdween in 2004 van de buis maar bleef geliefd, zo bleek onder meer uit een petitie van NPO Radio 2 en uit een analyse van Validators die stelde dat Nederlanders blij zijn om Loeki weer te zien. Daarnaast wees onderzoek van DVJ Insights en Ster uit dat Loeki zorgt voor meer reclame-acceptatie en een hogere bereidheid om reclame te kijken.
Ook bedrijven zien Loeki graag terug: 83% van de adverteerders vindt Loeki relevant wanneer hij of zij adverteren overweegt of wil. Men vindt onder meer het reclameblok aantrekkelijker en leuker (DVJ Insights en Ster, 2021).
Afgelopen maart maakte Ster bekend dat Loeki weer een plek zou krijgen in de Ster-blokken en in ieder geval rondom de sportzomer te zien zou zijn. De definitieve terugkeer vond uiteindelijk rondom het Eurovisie Songfestival plaats, waar in Nederland maar liefst gemiddeld 5,4 miljoen mensen naar keken.
Loeki de Leeuw is lange tijd onderdeel van de Ster-blokken geweest. Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald.
In 2004 was de reclameleeuw voor het laatst structureel in Ster-blokken zichtbaar. Loeki is echter nooit helemaal weggeweest: het leeuwtje was de inspiratiebron voor de Ster Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame die elk jaar wordt uitgereikt.
Afgelopen maart werd bekend dat Loeki in de Ster-blokken zou terugkeren. De terugkeer van de populaire leeuw is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en de eigenaar van Loeki, Louise Geesink. Loeki is voor zijn terugkeer door Geesink Studio in een nieuw jasje gestoken.
Op 11 juni start het EK voetbal. Het hele kampioenschap is bij de publieke omroep te volgen. De NOS doet van de eerste tot laatste minuut live verslag van het hele EK. Dit betekent 51 wedstrijden en 22 voetbaldagen met volop EK-nieuws. Met programma’s als het EK Journaal en Studio Europa worden alle ontwikkelingen bij de NPO op de voet gevolgd.
De kansen voor Oranje bieden kansen voor merken: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het gigantische bereik van de wedstrijden!
Benieuwd hoe jouw merk kan inspelen op deze kansen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Naar de contactpagina