Met ons beleid in 2021 gaan we verder op de weg die we sinds 2018 zijn ingeslagen. Ook dit jaar
hebben we optimalisaties doorgevoerd. Kort op een rij:
In onze brochure 'Aanbod 2021' lees je er alles over.
Iedereen heeft een bijzonder jaar achter de rug. Voor ons begon het jaar mooi met het overgaan
op volledig cookieloos adverteren en het 25-jarig jubileum van onze Ster Gouden Loeki. Maar al
snel daarna veranderde de wereld en moest Ster zich, net als iedereen, aanpassen.
In onzekere tijden is – en blijft – een flexibele houding vanuit Ster extra belangrijk. Zo zijn we onze klanten in het voorjaar van 2020 onder andere tegemoet gekomen door onze annuleringsregeling te versoepelen. Daarnaast zagen we ook dat de NPO een cruciale rol heeft gehad: het Nederlands publiek stemde massaal af op de publieke omroep om zich te laten informeren over de ontwikkelingen, maar ook voor afleiding in de vorm van entertainment. Voor 2021 verwachten we dat het NPO aanbod, de kijk- én luistertijdaandelen onveranderd sterk blijven.
Een aantal politieke keuzes zullen in 2021 leiden tot inperkingen ten aanzien van kinder- en online reclame. Zo is online videoreclame alleen nog beschikbaar voor campagnes van Algemeen Nut. Wat de veranderingen exact zijn, zal door onze accountmanagers persoonlijk worden toegelicht. De inkoopopties voor televisie en online zijn de brochure 'Aanbod 2021' te vinden.