Dit is een stijging van maar liefst 5,6% ten opzichte van de periode oktober november 2020. Met dit resultaat is Radio 2 trots marktleider in de doelgroep 10+. Maar daar stopt het succes van de zender niet: ook in de doelgroepen 25-67, 25-54 én 20-49 is NPO Radio 2 marktleider.
De luistercijfers zijn ook positief uitgevallen voor enkele andere NPO radiozenders. NPO Radio 1 stijgt met 0,1% marktaandeel in 10+ ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. NPO Radio 5 groeit deze periode in de eigen doelgroep met 0,5% marktaandeel ten opzichte van september en oktober 2020.
Radio 2 komt tevens goed uit de verf in de waardevolle doelgroep van 45-65 jaar. In deze doelgroep staat Radio 2 bovenaan met maar liefst 20,4% marktaandeel. De doelgroep 45-65 blijkt volgens Evert Bronkhorst én Gijs Rademaker zeer waardevol te zijn om te bereiken, vanwege de gemiddelde leeftijd van de radioluisteraar (51 jaar) en de koopkracht van deze doelgroep. Met NPO Radio 2 als marktleider zit je dus goed om deze waardevolle doelgroep te bereiken.
Via NPO Radio deze doelgroep bereiken met jouw merk? Neem dan gerust contact op met een van onze accountmanagers.
Ook de cijfers van NPO Radio in zijn geheel zijn om trots op te zijn: het landelijke luistertijdaandeel van de publieke radiozenders is voor het vierde jaar op rij gegroeid. Waar NPO Radio 1, 2, 3FM, 4 en 5 in 2016 nog samen goed waren voor een gemiddeld luistertijdaandeel van 28,9%, staat de teller inmiddels op 31,2%. Daarnaast is NPO Radio 2 voor derde jaar op rij de best beluisterde zender van Nederland, met over heel 2020 een luistertijdaandeel van maar liefst 13,7%! Dit was het best behaalde luistertijdaandeel van de radiozender sinds begin jaren 90.
Een radiospot inzetten bij NPO Radio is dus zeker de moeite waard. Maar hoe kan een radiospot bijdragen aan jouw merkdoelstellingen? Onze whitepaper Groeien met radioreclame geeft antwoord op deze en nog veel meer vragen. Bovendien is de whitepaper per januari 2021 voorzien van een update. Wil je bijvoorbeeld meer weten over de positieve effecten van radio op de aandacht voor je commercial? Of de invloed van je positie in een radioreclameblok? Lees dan de geüpdatete whitepaper hier.
Afgelopen najaar lanceerde Ster het logisch aandeel en in 2021 zetten wij dit voort: een match tussen mediagedrag en -inzet wordt wederom beloond. NPO Radio en Televisie kunnen met een onverminderd sterke topprogrammering volgens verwachting ook in 2021 rekenen op zeker 30% van de kijk- en luistertijd in de doelgroep 25-67. Een match met deze verwachting en je media-inzet bij Ster is dan alleen maar logisch. Dus zet je minimaal 25% van je radio- en televisiecampagnes in bij Ster? Dan ontvang je 8% korting! Meer weten? Hier staan alle details voor je op een rij.
Al met al kan NPO Radio met fantastisch mooie resultaten het nieuwe jaar inluiden. Weten hoe jij jouw merk met radio boost kan geven voor het nieuwe jaar? Neem dan contact op met onze accountmanagers.