NPO Radio 2 blijft groeien. De zender vergroot niet alleen zijn marktleiderschap op 10+ door te stijgen van 17,4% in de vorige meetperiode naar 17,8% in december en januari, maar scoort ook in andere belangrijke doelgroepen. Zo is de Top 2000-zender met maar liefst 20,4% marktleider in de doelgroepen 25-67 en 25-54.
In de commerciële doelgroep 20-49 staat Radio 2 eveneens aan de top: de zender heeft daar het marktleiderschap in handen met 19,2%, de hoogste score van de zender in deze doelgroep ooit:
En daar houdt het niet op: NPO Radio 2 staat ook bovenaan in de doelgroepen 45-65, 25-59, Business-to-business, Autobezitters, AB1, Boodschappers én nog drie andere doelgroepen. De zender is daarmee marktleider in maar liefst 13 doelgroepen!
NPO Radio 2 is niet de enige zender die een stijging laat zien, NPO Radio 1 stijgt eveneens in 10+ naar een marktaandeel van 7,5%. Dit is 0,6% hoger dan in dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in zijn kerndoelgroep (46-67) stijgt de nieuws- en actualiteitenzender: van 7,6% in de vorige luisterperiode naar 7,8% in december en januari.
Radio 5 laat tevens een stijging zien ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar: de zender heeft nu een marktaandeel van 5,1%, waar dit een jaar geleden nog 4,1% was. NPO Radio 3FM en 4 zijn de afgelopen luisterperiode stabiel gebleven.
Jouw merk onder de aandacht brengen bij het grote publiek én je websitebezoek boosten? Denk dan eens aan radio! Radioreclame leidt namelijk tot een toename in zoekgedrag.
En niet zo’n beetje ook: gemiddeld genereert radio-inzet een toename van 29% in search op Google. Dit soort online zoekgedrag dat door een radiocommercial wordt aangedreven, vindt vooral doordeweeks en ’s middags plaats. Wanneer het genereren van websitebezoek je doel is, zijn dit dan ook goede momenten om op radio in te zetten.
Maar er zijn meer redenen om inzet op NPO Radio te overwegen: zo heeft radio – evenals televisie – een positief effect op de bekendheid van en het vertrouwen in van e-commercebedrijven en is het brede bereik van het medium essentieel voor het realiseren van langdurige merkgroei. Meer weten over wat radio voor jouw merk kan doen? Lees dan onze recent geüpdatete whitepaper Groeien met radioreclame.
Al met al is radio een medium waar jouw merk van kan profiteren. Ook de komende maanden zijn hier weer volop kansen voor. Zo speelt NPO Radio, goed voor een dagelijks bereik van ruim twee miljoen luisteraars met een interesse in politiek, de komende tijd in op de Tweede Kamerverkiezingen.
Wat kan je verwachten? NPO Radio 1 brengt vanaf 3 maart het campagnenieuws van alle kanten met als eindpunt een uitgebreid verslag van de uitslagenavond, 3FM en FunX slaan de handen ineen met NPO 3 om jongeren naar de stembus te krijgen en Ruud de Wild interviewt lijstrekkers. Lees alles over de kansen voor jouw merk tijdens de aankomende verkiezingen in dit blog.
En dat is niet alles: de komende maanden kunnen we ook genieten van de Filmmuziek Top 50 op NPO Radio 4 en de Week van de Jaren 60 op Radio 5. Benieuwd rondom welke goed beluisterde programma’s jouw merk nog meer kan scoren? Vanaf nu kan je op onze website – naast de tv-programmering - ook een overzicht van alle NPO-radioprogramma’s vinden.
Kortom: je kan bij NPO Radio je doelstellingen boosten rondom mooie, goed beluisterde programma’s en zo je merk laten groeien. In 2021 kan dat ook nog eens extra voordelig door gebruik te maken van het logisch aandeel-aanbod: door te zorgen voor een match tussen mediagedrag en -inzet en 25% van je tv- en/of radiocampagne bij Ster in te zetten, betaal je 8% minder.
Wil je meer weten over wat NPO Radio voor jouw merk kan doen? Een campagne inzetten rondom de verkiezingen of andere NPO-radioprogramma’s? Of heb je interesse in het logisch aandeel? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.