Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Het begint zo langzamerhand een december-traditie te worden: de Staatsloterij campagne voor de Oudejaarstrekking. Na een Ster Gouden Loeki voor zowel hondje Frekkel (2018) als egeltje Freddie (2019) lag de lat hoog. Waar zou Staatsloterij dit jaar mee komen?!

Frummel

Frummel is waarschijnlijk als enige in het nestje overgebleven vanwege het eeuwenoude bijgeloof dat zwarte katten ongeluk zouden brengen. In de commercial laat het nieuwe baasje zich daar echter niet door afschrikken. En niets blijkt minder waar: elke keer als Frummel miauwt, zorgt het poezebeest voor geluk. Zo miauwt het katje ook wanneer zijn nieuwe baas het mogelijk winnende Oudejaarslot binnen handbereik heeft. Het baasje is echter onbaatzuchtig en gunt het lot, en daarmee wellicht de hoofdprijs, aan een jong stel achter hem in de rij.

Krachtige boodschap

De kracht van deze commercial zit in de disruptie van het idee, door hét symbool van ongeluk, een zwart katje, de hoofdrol te geven in een loterijreclame. Frummel laat zien dat door te geloven in geluk, er de mooiste dingen kunnen gebeuren.

En precies die boodschap is waar het overgrote deel van Nederland behoefte aan had. In tijden waar termen als 1,5-meter-maatschappij, quarantaine, lockdown en de avondklok ons helaas niet vreemd zijn, moeten we blijven geloven in geluk. Toch?!

Drie Frummels?

Frummel is een natuurtalent en acteert de sterren van de hemel. Maar was ‘ie wel alleen? Acteren is een zware baan en er was veel geduld voor nodig om Frummel op het juiste moment een geluksmiauw uit te laten brengen. En daarnaast, kittens zijn heel erg speels en beweeglijk … iets wat niet in het script stond. Daarom filmden we met drie zwarte kittens uit hetzelfde nest en wisselden de Frummel-broers elkaar af. Zo kregen de kittens voldoende rust, aandacht en liefde. Filmen met kittens is eigenlijk een onmogelijke missie, maar we kunnen met trots zeggen dat het is gelukt! Leuk weetje,  één van onze TBWA pirates heeft de broertjes geadopteerd.

Stem op Frummel

Ben jij ook fan van Frummel? Help hem dan aan een Gouden Loeki! Dat zouden Frummel en de gehele crew miaawtastisch vinden. Stemmen op Frummel kan tot dinsdag 23 februari 12.00 uur via www.goudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860.

Afzender: TBWA

Heb jij al gestemd?

Tot en met 23 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 3 maart bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep Max om 21:35u op NPO 1.