Online adverteren bij Ster is beschikbaar voor partijen van Algemeen Nut. Dit biedt mooie, exclusieve kansen. Voor de Museumkaart resulteerde deze kans in een campagne met nog betere resultaten dan verwacht.
Een groot publiek trekken naar jouw culturele instelling? Het Fries Museum zette voor het behalen van deze doelstelling een multimediale campagne in bij Ster. Ze waren aanwezig op radio en televisie én maakten gebruik van het online netwerk van Ster....
Hoe zorg je als nieuw merk dat je naamsbekendheid groeit naar 50%? BrandMR koos voor een campagne bij Ster, waarbij gedurende de campagne het budget van tv naar radio verschoof. Een succesvolle zet!
Wist je dat je met radio je websitebezoek kunt stimuleren én meten? Ikwilvanmijnautoaf.nl vertelt over de keuze voor radio én de resultaten van hun laatste campagne gemeten door de Ster Radiometer.
Wat kan radio doen voor het werven van nieuw personeel? Cegeka ondervond het, mét effect: 258% meer bezoek op de site. Waarom koos Cegeka voor radio en wat heeft de campagne hen tot nu toe gebracht?
Online adverteren kan bij Ster tegen een extra voordelig tarief voor partijen van Algemeen Nut. Dit biedt mooie, exclusieve kansen. Zo versterkte De Hartstichting haar awareness met een succesvolle online-videocampagne.
FarmCamps, al jaren een trouwe verschijning rondom NPO Zapp(elin) besloot eind 2020 zijn kansen te grijpen én te verzilveren in reguliere, ‘volwassen’ zendtijd. Wat heeft het merk geleerd? Lees hier drie tips.
De juiste doelgroep bereiken via de publieke omroep? Spellenuitgever Asmodee deed het tijdens het jubileumseizoen van Wie is de Mol? in 2020. Met overweldigend hoge resultaten.
Hoe zet je een nieuw product op de kaart bij een groot publiek? Om meer merkbekendheid te genereren onder een groot publiek en de verkoop een boost te geven, ging No Fairytales voor het eerst op televisie.
Een charitatieve instelling onder de aandacht brengen bij een miljoenenpubliek? Dan zit je goed bij NPO Radio! Radio kan mensen snel tot actie aanzetten. Geef jij net als Milieudefensie je conversie een boost?
Voor het eerst op tv is spannend. Na jarenlang aanwezig te zijn in de online wereld, startte Sentimo een televisiecampagne bij Ster. Wat zijn de succesfactoren? Hoe vergroot je bijvoorbeeld je merkbekendheid op tv?
“Droge Lippen? Dokter Leenarts!” stond centraal in de multimediale campagne van het huidverzorgingsmerk. Het doel? Het verhogen van de naamsbekendheid door radio en online video. De resultaten? Positief!
Hoe zorg je ervoor dat mensen van je bestaan en product afweten? Om dit te bereiken, zette Meesman vanaf begin 2018 een radiocampagne in bij Ster. Het resultaat was een zichtbaar mooie stijging in merkbekendheid.
Je bekendheid laten groeien en tegelijkertijd de associaties met je merk een positieve draai geven. Een ambitieuze doelstelling voor Atradius. Hoe wisten ze met radio de juiste snaar te raken?
Scoren op naamsbekendheid, koop- en bezoekintentie met een tv-campagne rondom een groot sportevenement. Blokker deed het samen met de OranjeLeeuwinnen. Wat kunnen we leren van hun ervaringen?
Wel of geen logo aan je reclame toevoegen; welk effect heeft dat op hoe de kijker je spot en merk ervaart? Ster onderzocht het effect van een logo voor CheapTickets.nl met behulp van Ster AdMeasure.
Met radio bereik je, ook met een relatief klein budget, de doelgroep die jij voor ogen hebt. Loo van Eck bereikte met 100% inzet op NPO Radio 1 het gewenste resultaat: alle trainingen binnen een mum van tijd volgeboekt.
De radiocampagne rondom de Tour overtrof alle verwachtingen. Met een bescheiden budget werd er NPO Radio 1 één week aan de 'normale' marketingactiviteiten toegevoegd. Wat zijn de succesfactoren?
Profiteren van de grote aantrekkingskracht van sportevenementen op tv? Dat is mogelijk voor zowel grote als kleine merken. Wat zijn de succesfactoren van de campagne van a.s.r.?
Televisie inzetten voor branding? Dat kan! Tv is hiervoor bij uitstek een passend medium, maar ook de creatie is van belang. Lees alles over de campagne van Bruna en de lessen die zij haalden uit onderzoek.
Wat kan een tag-on, een korte vervolgspot, doen voor de effectiviteit van je commercial? Ster AdMeasure testte het voor M line. Met vijf belangrijke lessen als resultaat. Lees er alles over in deze klantcase.
Een landelijke televisiecampagne ondenkbaar met een klein(er) budget? Niks is minder waar: effectief adverteren kan dan zelfs heel goed. Gladskin is daar één van de voorbeelden van.
Een groot publiek bereiken rondom een groot sporttoernooi? OPR-Finance zette de stap tijdens het WK voetbal. Mét resultaat: een groei van 50% in aanvragen! Benieuwd wat reclame rondom sport jouw merk kan brengen?
In 2019 was de Dierenbescherming in de race voor een Ster Gouden Loeki. De spot kreeg daarmee de erkenning van het grote publiek. Niet alleen was de commercial ontroerend en mooi, ook de campagne zelf bleek succesvol.
De reclames van Eyelove met René Froger leken in 2018 overal te zien en te horen. Niemand kan om de impact van de campagne heen: Eyelove zag in een half jaar tijd haar naamsbekendheid verdrievoudigen.
Coca-Cola Nederland heeft haar radiocommercial laten testen via Ster AdMeasure. Door de tone of voice aan te passen en eerder de merknaam te noemen scoorde de radiospot veel beter op o.a. aankoopintentie.
Jongeren bereiken bij de NPO? YoungCapital deed het! De campagne ‘Work’ was alles behalve een standaard en dat bleek ook écht te werken. Hiervoor heeft YoungCapital een pakket van Ster bij NPO ingezet.
Je logo duidelijk in je tv-commercial laten zien: effectief of niet? KARWEI was - net als Ster - benieuwd naar de effecten van logogebruik in de praktijk. Wat betekent het duidelijk tonen van je logo voor je merkbekendheid?
Met radio bereik je, tegen een interessant tarief, exact de Nederlanders die je voor ogen hebt. PraktijkGenerator, de internetuitgeverij voor notarieel ondernemingsrecht, is daar een mooi voorbeeld van.
Dat radio goed is voor bekendheid is geen nieuws, maar wist je dat het ook een forse piek in websitebezoek kan opleveren? Voor ReplaceDirect bleek inzet van radio naast televisie een schot in de roos.
Grolsch bestond 400 jaar. De jubileumspot werd eenmalig uitgezonden op álle grote Nederlandse televisiezenders en bereikte maar liefst 4,6 miljoen mensen! En dat was niet het enige succes!
Een commercial met Babette van Veen op televisie en radio heeft NOVASOL uitstekende resultaten opgeleverd. Inzet bij de publieke omroep in combinatie met het finetunen van de campagne bleek een succes.
Soldaat van Oranje was de langstlopende voorstelling ooit in Nederland. Deze mijlpaal moest gevierd worden: in het reclameblok van Ster werd live geschakeld naar het theater. Met een groot effect!
Van Gils kleedt het Nederlands voetbalelftal. In aanloop naar het WK in Brazilië kwam het Nederlandse herenmerk met een nieuwe retailcollectie én een nieuwe campagne.
Specifiek inkopen rondom relevante programma's wérkt. Een slimme zet dus van fietsenwinkel FuturumShop om in te zetten rondom de Tour de France. Dat leverde forse traffic naar de website én hogere merkbekendheid op.
Een beperkt aantal boodschappen in een commercial werkt. AutoTrack durfde een duidelijke keuze te maken door een check op auto's te garanderen en die boodschap sterk te communiceren. Met resultaat!
De inzet van radio naast tv is effectiever dan een campagne zonder radio. Ook bij Evi van Lanschot: door de relatief goedkope toevoeging van radio groeide de merkkennis substantieel. De combinatie maakt het verschil.
Neem vooral contact op voor advies en informatie!