Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

NPO Radio 2 is de grootste radiozender van Nederland. De zender houdt luisteraars aangesloten op de actuele popmuziek, met een focus op Nederlandse muziek, het nieuws, wat online speelt, het gesprek van de dag en wat Nederland bezighoudt. Goed beluisterde programma’s zijn onder andere Jan-Willem Start Op, Aan de Slag, De Wild in de Middag, Wout2Day en Gijs 2.0 en natuurlijk de ongekend populaire Top 2000 die Nederland jaarlijks een muzikale Kerst bezorgt.

Bereik

2,6 miljoen luisteraars per week

Verdeling

43% vrouw, 57% man

Profiel

Gemiddeld tot hoog inkomen

Doelgroep

25-67 jaar

De doelgroep van NPO Radio 2

Luisteraars van NPO Radio 2 hebben een gemiddeld inkomen en HBO-opleidingsniveau. De zender richt zich op de doelgroep 35-55 jaar, maar trekt ook voor luisteraars tussen de 25-35 en de business-to-business-doelgroep (B2B). De man-vrouwverdeling onder de luisteraars is 43% vrouw, 57% man. Meer inzicht in het bereik en de doelgroep? Bekijk onze factsheet.

 

Ster Campagnecalculator

Weten wat je met een campagne bij Ster kunt bereiken? Vul de periode, zender/doelgroep en het budget in en zie direct wat er mogelijk is. Als je wil, kan je het voorstel in je mailbox ontvangen. De prognose is o.b.v. (kijk-/ luistercijfer)data uit 2022.

Themaweken Radio 2: zendtijd voor bedrijven

De themaweken van NPO Radio 2 zijn echt publiekstrekkers. De Top 2000 in december is met een luistertijdaandeel van 16.9% in 2018 de absolute topper. Tijdens themaweken biedt Ster de mogelijkheden voor bedrijven om ook hier aanwezig te zijn. Een Ster reclame tijdens de Top 2000 biedt je het grootste bereik tijdens de kerstweek in Nederland. Meer over de uitgelichte inkoopopties.

Radiotijd inkopen

Benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw merk? Neem contact op met onze ervaren accountmanagers. Ze kennen het radio-netwerk als geen ander en kunnen je adviseren over de beste momenten, zenders en kanalen en weten meer over de verschillende prijzen en tarieven. Kortom: de beste media-inzet voor jouw campagnedoel. Uiteraard kun je de campagne ook cross-mediaal inzetten door inzet van online en tv voor een nog groter effect. 

Meer over NPO Radio

NPO Radio 1

NPO 3FM

NPO Klassiek

Zet jouw radioreclame in bij de NPO

NPO Radio 5

NPO FunX

Wil jij profiteren van het grote bereik van NPO Radio 2?

Neem vrijblijvend contact op, we helpen je graag!